Ecomin asiakastuki kehittyy

Ecomin asiakastukea on jo parin vuoden ajan kehitetty voimakkaasti paitsi työkalujen, myös toimintatapojen osalta. Muutoksen keskiössä on vuoden 2017 alussa käyttöön otettu tukipyyntöjen tiketöintijärjestelmä, joka on mahdollistanut tukitapausten paremman seurannan ja dokumentoinnin. Tiketöintijärjestelmän ympärille on rakennettu myös asiakkaiden palvelusivu, tuki.ecom.fi, josta löytyvät paitsi tukipyyntölomakkeet myös ohjeartikkelit ja vikatiedotteet. Verkkosivun tukilomakkeiden lisäksi ohjelmiston tukipyyntölomakkeella välitetyt viestit[…]

Ostoreskontra kokoaa yritykselle tulleet laskut

Mitä yritys on ostanut, keneltä tuote on hankittu – ja mihin hintaan? Onko lasku maksettu vai odottaako se vielä suoritusta? Nämä asiat selviävät ostoreskontrasta. Ostoreskontralla tarkoitetaan luetteloa yritykselle saapuneista laskuista ja niiden maksamisesta. Ostoreskontrasta käy ilmi, mitä ostolaskuja ja keneltä yritys on vastaanottanut ja mitkä niistä on maksettu. Ostoveloista yritys näkee myös sen, mitkä ostolaskuista[…]

Valmistaudu uuteen verkkolaskulakiin

Uusi verkkolaskuja koskeva laki laajenee tänä vuonna koskemaan kaikkia yrityksiä. Laki astuu voimaan 1.4.2020 ja sen tavoitteena on automatisoida ja helpottaa yritysten taloushallintoa. Viimeistään muutoksen myötä oma laskutus kannattaa sähköistää, sillä jatkossa kaikki yritykset ovat oikeutettuja pyytämään laskut vain sähköisessä muodossa. Verkkolaskuja koskeva laki laajenee tänä vuonna koskemaan kaikkia yrityksiä. Laki koskee hankintayksiköiden ja elinkeinonharjoittajien[…]