Ecom Basic, Palvelukuvaus

Päivitetty 22.08.2024

1 Johdanto

Tällä palvelukuvauksella kuvataan Ecom Oy:n (Palveluntarjoaja) Ecom Basic -palvelu (Palvelu) ja se täydentää Ecom Oy:n yleisiä sopimusehtoja (YSE). Kulloinkin voimassaolevat ehdot ja palvelukuvaus on saatavilla Ecom Oy:n asiakaspalvelusta.

2 Yleiskuvaus

Ecom on LVI-, sähkö- ja rakennusaloille suunniteltu SaaS-toiminnanohjausjärjestelmä. Erityisesti keikkaluontoista tai projektityötä tekevät yritykset hyötyvät Ecomista. Ecom on käytettävissä paikasta, ajasta ja laitteesta riippumatta.

Palvelun käyttöönotto ei vaadi ohjelmistoasennuksia. Riittää, että on käytössä www-selain, internetyhteys ja sähköposti. Ecomilla voidaan hallita yrityksen töitä, asiakkaita, omia tuotteita, tukkureiden hinnastoja sekä omia hinnastoja asiakaskohtaisine hintoineen.

Ohjelmisto sisältää myynti- ja ostoreskontran sekä laajat integraatiot nykyaikaisiin taloushallinto-ohjelmistoihin, joten halutessasi taloushallintosi on täysin digitaalinen.

3 Käyttöönotto

Käyttöönottoa varten tarvitset www-selaimen, internetyhteyden sekä toimivan sähköpostiosoitteen.

Palvelun käyttöönotto tapahtuu rekisteröitymällä osoitteessa https://app.ecomjet.com/sign-up. Rekisteröidyttyäsi palveluun ohjelmiston käyttö voi alkaa, kun yrityksesi ympäristö on vahvistettu.

4 Edut ja palvelun hinnoittelu

Helppo käyttöönotto

Palvelun käyttöönotto ei vaadi raskasta käyttöönottoprojektia. Ohjelma sisältää valmiina tukkujen hinnastot ja tuoteluettelot. Asiakaslistan voit siirtää vaikka Excelistä. Ohjelmaan sisäänrakennettu tuki opastaa käyttöönotossa, ja ohjelmistosta saat suoraan yhteyden käyttötukeemme.

Kannattavampi yritys

Ecomilla olet koko ajan tietoinen omasta kannattavuudestasi. Hallitset ostot ja myynnit yhdessä järjestelmässä. Ohjelmiston avulla huolehdit, ettei tarvikkeita tai työtä jää laskuttamatta.

Palvelun kulloinkin voimassa oleva hinnasto on saatavilla Palveluntarjoajan internet-sivuilta.

5 Ohjelmiston päätoiminnot

Myyntilaskutus

Lue ja lähetä laskut kätevästi sähköisesti. Onnistuu myös paperisena. Seuraa laskulle kohdistuneita suorituksiasi. Lisää vain pankkiyhteys palveluun.

Ostolaskutus

Nouda sähköiset ostolaskut automaattisesti laskutusoperaattoriltasi. Hyväksy laskut ja siirrä maksuaineisto automaattisesti maksatukseen.

Projektiseuranta

Suunnittele ja seuraa urakoita ja projekteja. Projektissasi voi olla kiinteissä maksuerissä tai erikseen laskutettavista töitä – tai molempia.

Työmääräimet

Laskuta ja hallitse tilauksiasi tehokkaasti. Tuo ostolaskuilta rivejä ja siirrä valmiit tilaukset helposti laskutukseen. Voit myös helposti käsitellä ja laskuttaa toistuvia töitä.

Työkulukirjaukset

Kirjaa työtunnit, kulut sekä materiaalit selkeästi työmääräimelle. Varmista, että laskutuksesi täsmää ja tee kirjaukset jo työmaalla.

Kohderekisteri

Ylläpidä rekisteriä kohteistasi. Seuraa ja hallitse asiakkaittesi työmaita yhdestä paikasta.

Tuoterekisteri

LVIS-alan tuotteet valmiina tuoterekisterissä. Lisää omia tuotteita vaivattomasti.

Tuotehinnoittelu

Tehosta laskuttamista automaattisilla hinnoittelusäännöillä. Pidä laskutusperusteesi linjassa yrityksesi taloudellisten tavoitteiden kanssa.

Raportit

Tulosta tai tallenna kaikki tarvittavat raportit kirjanpitäjällesi. Vie päiväkirja-aineistot jatkokäsittelyyn Procountor- tai Netvisor-ohjelmistoon.

Integraatiot

Helpota hommiasi integraatioiden avulla. LVIS-alan tuotteet päivittyvät automaattisesti. Ota käyttöösi Apixin sähköinen laskutus ja avaa yhteys pankin ja Ecomin välillä helpottamaan maksusiirtoja.

6 Tietoturva

Ecomin tietosuojaseloste

7 Laskutusjakso ja irtisanomisaika

Palvelun laskutusjakso on 1 kk. Palvelun irtisanomisaika on kuluvan laskutusjakson loppuun.